Nils Andersson Wimby skriver och föreläser om digitalt och konsumentbeteenden. Han har arbetat jobbat med kommunikation över i över ett decennium, merparten av tiden inom DentsuAegis. 2013 gick han över från rollen som mobilchef på Carat till att bli sitt nuvarande jobb på systerbyrån Isobar.

Han twittrar ibland, är inte särskilt aktiv på Snapchat och har inte använt sitt konto på Second Life på många år. Sedan 2010 har han bloggat i egen regi och numera kan ni som läsare ta del av hans trendspaningar, statistiska analyser och anekdoter på Resumé.

I sitt första inlägg visar Nils Andersson Wimby prov på hur han använder med siffror och statistik för att förklara konsumentbeteendet och dess växelverkan med kommunikationen. Visste ni förresten att fler människor i världen äger en mobiltelefon än en tandborste?

Vad kommer din blogg att handla om?
– Om hur digitalt och multikanalbeteenden förändrar vad som är bra kommunikation.

Vilka läsare riktar du dig till?
– Alla som är intresserade av kommunikation kommer förhoppningsvis hitta några guldkorn ibland, även människor som inte jobbar med det dagligen. Gillar man statistik och trender är chansen ännu större skulle jag misstänka.

Vilken är den största utmaningen för branschen just nu?
– Att vi för första gången någonsin har en utveckling där konsumenter springer snabbare än företag vad gäller teknisk utveckling. Branschen har en utmaning i att förstå och göra kommunikation som passar människors uppkopplade vardag av i dag.