Med förvärvet hoppas Spoon kunna vässa sitt erbjudande inom strategisk content marketing. Detta efterfrågan på kompetens och expertis inom området växer på den nordiska marknaden. 

– Utvecklingen inom marketing automation är fantastiskt spännande och vårt gemensamma erbjudande har redan fått bra fäste på marknaden. Våra erbjudanden kompletterar varandra och gör detta till en naturlig investering för oss, säger Anders Ribba, vd på Spoon i ett pressmeddelande. 

Spoon och Infunnel har enligt pressmeddelandet flera gemensamma kunder. Enligt Bolagsverket registrerades Infunnel under hösten 2015. 

– Vi har arbetat tillsammans i olika konstellationer under flera år och vi ser nu en kraftig tillväxt. Vårt erbjudande blir ännu starkare med hjälp av Spoon, både i egenskap av delägare men även som en viktig del i affären, säger Jerker Hörstedt, partner och kundansvarig på Infunnel i en kommentar.

Med delägarskapet vill Spoon och Infunnel förstärka dessa kunders satsning på automatiserad leadsgenerering.

Ansvarig för affären blir Johan Sjöberg på Spoon och Jerker Hörstedt på Infunnel. 

– Tillsammans kan vi nu erbjuda kreativa automatiserade lösningar som stärker vår ambition om att skapa och driva kommunikation på mottagarnas villkor. Vi har upplevt en kraftig tillväxt och efterfrågan under 2015 med flera starka case. Allt pekar på att åren framöver kommer fortsätta i samma riktning , säger Johan Sjöberg, Business Development & Sales i en kommentar.