Nu släppts Turistrådet Västsveriges första kampanj tillsammans med Forsman & Bodenfors Inhouse sedan byrån signades i somras. Kampanjen har som mål att öka beläggningen på konferenshotellen i Bohuslän under lågsäsong. Istället för den så vanliga sommaridyllen får vi se ett landskap klätt i vinterskrud, och även det mindre smickrande regn och storm.

Kampanjen ackompanjeras av en nyinspelning av Jan Malmösjös ”Vår bästa tid är nu”, vilket även är namnet på kampanjen.

– De storslagna vyerna och de vackra vinterlandskapen skapar energier och möjlighet till aktiviteter som gör det lämpligt att förlägga sin konferens till något av de bohuslänska hotellen även under lågsäsong. Kampanjen ”Vår bästa tid är nu” lyfter fram ett annat Bohuslän som får en att inse att vintersäsongen i Bohuslän måste upplevas, säger Fredrik Lindén, vd Turistrådet Västsverige, i en kommentar.

Amanda Werne, som går under artistnamnet Slowgold, framför kampanjmusiken.

– Både filmen och musiken är gångbar mot en bredare målgrupp än konferensbokare, så vi förväntar oss att den här kampanjen kommer att få positiva effekter på varumärket Bohuslän, säger Anders Björkqvist, vd Forsman & Bodenfors Inhouse.

Det är en integrerad kampanj med film, print och webb som rullar med start idag. Elva Bohuslän-hotell aktiverar sig kring konceptet och kommer använda sig av det i sina egna kanaler.

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare: Fredrik Linden/Ann-Charlotte Carlsson/Jennie Renström
Projektledare: Karl Svedung
AD: Sanna Rosén
Copywriter: Johan Bloch
Produktionsledare: Maria Möller
Originalare: Elin Lundén
Film och foto: Jesper Orrbeck
Foto: Jonas Ingman
Musik: Petter Winnberg, Petter Granberg, Amanda Werne