I höstas avslöjade Resumé att Com Hem gick ut i byråpitch efter sex år med King. Nu står det klart att kabeloperatören väljer M&C Saatchi som ny byrå. 
– Mycket har hänt på Com Hem de senaste åren. Vi har investerat stort i såväl vårt nät som i våra tjänster och kundservice. Nu vill vi att det ska reflekteras i vår marknadsföring på ett tydligare sätt. Jag ser fram emot att tillsammans med M&C Saatchi utveckla en ny och inspirerande kommunikation som inte bara bibehåller Com Hems starka ställning på marknaden utan dessutom förstärker den, säger Jonas Lundquist, marknadsdirektör på Com Hem, i ett pressmeddelande.

De folkkära reklamkaraktärerna Judit & Judits vara eller icke vara framöver är oklart. 
– Vi är naturligtvis enormt glada. Vi tackar för tilliten och ser mycket fram emot att skapa fantastisk kommunikation tillsammans med teamet på Com Hem. Com Hem är ett enormt spännande varumärke i en intressant, men också komplex, kategori i ständig förändring. Det gör uppdraget såväl utmanande som roligt, kommenterar M&C Saatchis vd Bjarte Eide.

Den tidigare byrån King har däremot inte gått lottlös. Resumé kunde nyligen berätta att de har tagit in Tele2 som ny kund, vilket skulle ha varit svårt om Com Hem hade varit kvar på kundlistan.