I dag föddes den nya byrån Baltasar som drivs av Gabriella Grette och Anders Berggren. Tillsammans har de över 40 års erfarenhet av att jobba på såväl traditionella reklambyråer som RM-byråer. Byrån startas i samarbete med Ruth. 
– Vi kallar Baltasar för en engagemangsbyrå, säger Ruths vd Annika Carstedt i ett pressmeddelande. 

Målet är att utmana gamla sanningar i branshen. 
– I grund och botten handlar allt fortfarande om relationer, det har inte förändrats. Men möjligheterna att skapa engagemang och varaktiga relationer har ökat på senare år. Framförallt ställer kunderna helt nya krav när det gäller att skapa relevans och intressant kommunikation. Samtidigt har de traditionella RM/DM-byråerna, trots förändringarna, samma affärsmodell som för 10 år sedan. Verktygen har helt enkelt inte utvecklats i samma takt som omvärlden, säger Anders Berggren. 

Tack vare samarbetet med Ruth har de flera kunder redan nu, som Volkswagen Transportbilar, Skoda och Läkare Utan Gränser. Baltasar jobbar även med uppdrag fristående från Ruth.
– Att förvalta och utveckla det engagemang kommunikationen åstadkommer är en självklarhet för oss på Ruth. För många av våra kunder har vi jobbat integrerat med lojalitet och kundrelationer i flera år. Baltasar är egentligen bara ett sätt att formalisera och förtydliga erbjudandet ytterligare, kommentetar, Annika Carstedt, vd på Ruth.