2015 började med att Forsman & Bodenfors segrade i Månadens film med ”Vintersaga”, och sedan rullade poängen på även i tävlingens andra kategorier. Något som, inte olikt tidigare år, gav dem totalsegern i Månadens kampanj 2015. I fjol toppade de inte någon kategori, men i år vinner de Print, Film och PR.

Näst mest prisad i Månadens kampanj 2015 är DDB Stockholm, som med knapp marginal förlorar segern till Forsman & Bodenfors. Den totala tredjeplatsen går till Garbergs.

Här är placeringarna i alla kategorier i månadens kampanj 2015:

PRINT
1. Forsman & Bodenfors
2. DDB Stockholm
3. Garbergs
4. Saatchi & Saatchi
5. Åkestam Holst

DIGITALT
1. Åkestam Holst
2. Forsman & Bodenfors
3. M&C Saatchi
4. DDB Stockholm och Prime PR

RADIO
1. King
2. Åkestam Holst
3. DDB Stockholm
4. M&C Saatchi
5. Volt

CONTENT
1. OTW
2. DDB Stockholm
3. Icon Brands
4. Klintberg/Niléhn
5. Doe Blomberg Gottberg

FILM
1. Forsman & Bodenfors
2. TBWA
3. MullenLowe Brindfors
4. Åkestam Holst
5. King

PR
1. Forsman & Bodenfors
2. Garbergs och Masscreation
3. DDB Stockholm
4. ANR BBDO och Marcus Sjögren

DESIGN
1. DDB Sthlm/Design
2. Bold, Garbergs och Garbergs_Project
3. Bedow

UTOMHUS
1. DDB Stockholm
2. Garbergs
3. Forsman & Bodenfors
4. M&C Saatchi
5. King och Åkestam Holst

Så räknade vi: Vi utgår ifrån plats 1-3 i alla omgångar. Vinnare i varje omgång får 10 poäng, tvåan 7 poäng och trean 5 poäng. Sedan räknar vi ihop poängen och rankar de fem byråer i varje kategori med högst totalpoäng. I de fall två byråer får samma poäng ser vi på platserna 4-10 i samtliga omgångar.

Här kan du se hur det gick i alla deltävlingar i Månadens kampanj 2015.