Det är det sextonde året i rad som analys- och konsultföretaget Regi kartlägger hur nöjda köpare av kommunikationstjänster är med sina byråer.

Men alla är inte nöjda. En femtedel av de tillfrågade, 2 700 marknads-, kommunikations-, och informationschefer, produkt- och varumärkeschefer, vd:ar och IR-chefer, uppger att de funderar på att byta byrå i år.

När kunderna uppger vilka förbättringsområden byråerna behöver jobba på tillhör digital kompetens föga förvånande topp tre. Anmärkningsvärt är däremot att andelen kunder som tycker att byråerna behöver jobba på den digitala kompetensen har ökat från 9 procent 2010 till 26 procent 2015.

– Det är inte så förvånande, snarare en trend. Kurvan har ökat varje år och många byråer står inför en utmaning vad gäller digitaliseringen, precis som kunderna gör, säger Robert Skölfman, vd på Regi.

I kväll presenterar vi alla vinnarna på Resumé.se. Håll utkik!