I en tid när människor har större möjligheter än någonsin att välja bort gäller det vara relevant för att kommunikationen ska nå ut. Men hur gör man för att lyckas? Under Stockholm Media Week kommer ämnet att avhandlas ur en rad olika synvinklar.
– Vår arbetshypotes är att "relevans är allt, men allt är inte relevans", enligt Staffan Slörner, vd på Sveriges Mediebyråer som anordnar tillställningen.

Stockholm Media Week äger rum den 18-19 maj på Chinateatern. Konferencier är precis som de senaste åren Resumés förre chefredaktör Claes de Faire. Med honom på scenen kommer det att finnas fyra sidekicks som ska offentliggöras senare.
– Vi jobbar med detaljerna och lyfta in rätt kompetens och personer, säger Staffan Slörner.

Ett aktuellt tema som kommer att avhandla är reklamtrötthet och mediernas stora huvudvärk med adblockers.
– Vi har gått så många möjligheter att kommunicera med människor direkt. Men för att det ska fungera måste vi lära oss att vara relevanta. Problemet med adblockers är ett tecken på bristande relevans.