Axe har sedan starten 1983 varit känt för att stå för ett stereotypt manligt ideal. Nu ändrar Axe inriktning och teamar upp med dj-stjärnan Alesso. Detta i samband med att Axe lanserar den nya groomingserien Trilogy.

Bakom kampanjen med budskapet ”Find your magic” står danska reklambyrån STEPitUP. I den nya reklamfilmen berättar Alesso om hur han finner sin egen magi.

– Budskapet, att hitta sin egen magi passar mig. För mig handlar det om ögonblicket innan jag går upp på scenen, när jag samlar mig och tar in förväntningarna. Det är magiskt. Att jag vuxit upp med AXE och att produkterna, precis som musik, är tillgängliga för nästan alla var också viktigt för mig, säger Alesso i en pressrelease.

Förutom reklamkampanjen i tv, ska Axe även anordna träffar mellan Alesso och fansen på Summerburst i Stockholm och Göteborg.

– Vi är jätteglada att Alesso vill vara med och sprida inspiration till en ny generation killar och tjejer. Alesso är ett lysande exempel på en person som hittat sitt uttryckssätt och sin magi, säger Tanja Tubic, Brand Manager på Axe.

Här nedan kan ni se reklamfilmen som snart börjar rulla i svensk tv.