Friends Agenda stärker upp sin komptetens inom pr- och public affairs genom rekryteringen av Jacob Lagercrantz. Han anslöt till Cohn & Wolfe så sent som i höstas, men går nu alltså vidare i karriären.

Innan tiden på Cohn & Wolfe var han seniorkonsult och kundansvarig för Ikea hos Grayling – som numera är Friends Agendas kund. Dessutom har han erfarenhet från kundsidan hos bland annat Cancerfonden och Försvarsmakten. 

– Under hösten har vi rekryterat flera seniora rådgivare med affärs- och organisationsutvecklingskompetens, det har bidragit till fler kunder och större efterfrågan på våra tjänster. Nu behöver vi fylla på med mer senior PR-kompetens. Jacob känns som ett klockrent val, en klok och behaglig person som det ska bli jättekul att börja jobba med, säger Sara Morge, vd Friends Agenda, i en kommentar.

Det som förde honom till den nya byrån är deras position i näringskedjan:
– Det som lockar mig med Friends Agenda är att de har en position där de faktiskt är affärskritiska för flera av sina kunder. De håller på och bygger en byrå som är bortom PR, med konsulter som kan hjälpa kunderna hela vägen från verksamhetsutveckling till kommunikation, säger Jacob Lagercrantz.