LRF Media har haft ett par kämpiga år ekonomiskt. Vd Ruben Jacobsson fick sparken under 2015 och ersattes nyligen av Ann Henriksson. För två veckor sedan meddelade företaget att de lägger ut magasintitlarna till försäljning.

Nu lämnar den kommersiella direktören sedan januari 2012 - Henrik Olsson - företaget. När den nya strategin är genomförd försvinner Henrik Olssons roll i nuvarande form.

– Jag har haft ett tydligt uppdrag utifrån den kommersiella helheten som att initiera ny riktning och bli mer digitala. Nu är det dags för mig att gå vidare, säger han i en pressrelease och fortsätter:

– Jag har haft en fantastisk resa här på LRF Media. Det har givetvis varit tufft utifrån att vi mer eller mindre under alla mina år arbetat med stora omställningar för att parera en svår marknad. Tycker att förlaget lyckats kombinera omställning, strategi och nysatsning på ett bra sätt.

Henrik Olsson lämnar LRF Media till sommaren 2016. Vad han ska göra sen är oklart.

Henrik Olsson har en lång bakgrund inom försäljning. Han har bland annat arbetat som tf marknads- och försäljningsdirektör på Skånska Dagbladet, vd på Riksmedia, försäljningschef på IDG och försäljningsdirektör på Aftonbladet.