Cohn & Wolfe fick nys om att Circle K var på jakt efter en ny pr-byrå. Därför kontaktade de bolaget, som står i begrepp att lansera sin nya identitet, för att erbjuda sina tjänster. Nu står de klart att de gick vinnande ur striden om kontot. 
– Vi var oerhört angelägna om att få vara med att leka. I det här fallet gjorde vi vad som krävdes för att övertyga Statoil om att vi var en byrå att räkna med, säger Marta Karlqvist, vd på Cohn & Wolfe, i ett pressmeddelande.

Uppdraget för Statoil/Circle K omfattar företagskommunikation, marknads-pr, hållbarhet, drivmedelskommunikation, employer branding, krishantering och public affairs.
- I och med varumärkesbytet förflyttar vi oss mot en tydligare position med fokus på enkelhet och tillgänglighet där vi ska hjälpa kunderna att spendera sin tid mer effektivt. Det är viktigt för oss att ha en pr-partner som inte bara känner våra behov utan som vi också kan kommunicera med på ett bra sätt. Vi valde Cohn & Wolfe för att de passar bra in i vårt sätt att arbeta och har den bredd och spetskompetens som vi efterfrågar, enligt Lisa Vejlo, kommunikationsansvarig på Statoil Fuel and Retail Sverige.

Totalt deltog nio byråer i pitchen. Statoil har tidigre arbetat med Westander och Burson Marsteller.