Resumé har tidigare rapporterat om hur Playboys beslut att sluta med naket i oktober 2015 fick fart på tidningens försäljning av annonser och hur det första numret flirtade med millenials.

Den positiva inverkan på försäljningen håller i sig. I samband med mars-numret ökade försäljningen med 55 procent jämfört med motsvarande period i fjol, rapporterar AdAge.

Eftersom magasinets första nummer mycket väl kan bli samlingsexemplar slår Stoli Vodka, som sedan länge annonserar i Playboy, på stort och har köpt en wrap i mars-numret.

Wrapen knyter an till Playboys nya nakenfira policy på ett humoristiskt sätt med budskap som "Det här är att lämna väldigt lite över till fantasin" och "den enda toplessbilden i det här numret". Bakom annonslösningen ligger The Martin Agency. 

– Vi bedömde att det var riktigt, riktigt viktigt för oss att ha en tydlig närvaro, säger Stolis varumärkeschef Russel Pareti till tidningen som också såg gemensamma värden med Playboy. 

– Den förändringen som de har genomgått gör att de numera har ett bredare nät och kan nå en bredare publik, vilket passar bra ihop med hur vi vill rikta oss till konsumenterna. Millenials är en också en viktig del av vår rekryteringsstrategi.