I slutet av förra året introducerade Situation Sthlm fler betalningsmedel än bara cash. Nu kan läsarna köpa tidningen med kort, sms och Swish. Det berättade de genom en kampanj där man "Swish:ade merry christmas". 

Sedan dess har andelen som betalar kontantlöst ökar. Men för att informera ännu mer går de nu ut med en ny kampanj (se exempel ovan). Annonserna kommer att synas i print och utomhus.

– Det är en ynnest för oss att jobba med en så god sak, och därmed viktigt på ett personligt plan att budskapen om Situation Sthlm, och hur mycket enklare det blir att betala med Swish, når alla potentiella läsare. Tydlighet är av yttersta vikt, med man vill ändå göra det lustfyllt, säger Kristoffer Wernald, copywriter på Volt, i en kommentar.

Arbetsgrupp på Volt
Kristofer Wernald, Copy
Karl Andersson, AD
Petter Nylind, CD/copy
Louise Wallgren, projektledare
Lars Jansson, AD
Daniel Eriksson, Originalare
Johan Sundberg, Copy
Daniel Vaccino, CD/copy

Ansvarig hos Situation Sthlm
Pia Stolt
Ulf Stolt