Pär Roosvall rekryterades av Gunilla Herlitz år 2011 från reklambyrån Scholtz & Friends. Från början till rollen som marknadschef på Dagens Nyheter men sedermera ansvarig för samtliga titlar inom Bonnier News som medlem i affärsledningen. Hans jobb har bland annat varit att ta fram en ny strategi för läsarintäktsaffären. 

– Pär Roosvall har spelat en avgörande roll för Bonnier News under mina år som vd och vi har jobbat nära ihop, Utan honom hade vi inte haft rekordhöga läsarintäkter som lagt grunden för en stabil lönsamhet, säger Gunilla Herlitz, avgående vd för Bonnier News, i en kommentar.

LÄS MER: Gunilla Herlitz avgår

Avhoppet kommer alltså samma dag som det meddelas att Gunilla Herlitz lämnar till sommaren 2016. 
– Det som var tänkt som ett tillfälligt inhopp under några månader blev till slut nästan fyra år. Jag kommer sakna alla medarbetare på Bonnier News som möjliggjort framgångarna och den digitala förflyttningen, kommenterar Pär Roosvall.