Målet är att sälja en miljon frysta knäckepizzor under 2016. För att lyckas med det gör Leksands knäckebröd sin största marknadsföringssatsning någonsin. En del av kampanjen handlar om att besöka olika gaming-event där de tror att en stor del av målgruppen befinner sig. Men den största insatsen är ett årslångt samarbete med gaminglaget, och flerfaldiga svenska mästarna i Countrerstrike, Ninjas In Pyjamas (NiP).

– Hela 60 procent av den målgrupp vi vill nå med fryst knäckepizza säger att de är mycket intresserade av online-spel. NiP är stora stjärnor inom detta område med massor av följare, så vi räknar med ett stort genomslag, skriver Annika Sund, marknadschef för Leksands Knäckebröd.

Den första av de tre filmer med knäckepizzatema som laget ska producera ligger uppe på Youtube, Facebook och Instagram och har genererat flera hundratusen visningar.

För strategi och koncept stod Anna Romson och Marcus Hanser, medan NiP står för filmproduktion och publicering.