Ekonomisajten Realtid startade redan för 12 år sedan av Jonas Wiwen-Nilsson. Tanken var att utmana DI.se om läsarna och annonspengarna, men efter flera förlustår begärde bolaget en rekonstruktion år 2011. Därefter startade Realtid om i nytt bolag och ändrade den reaktionella inriktningen. Året därpå proklamerade de att sajten skulle bli "finansbranschens Resumé". 

Nu har det åter blivit dag att utveckla den redaktionella profilen. Bevkaningsområdet breddas till att innefatta bland annat IT, fintech och fastigheter. Även sajten har fått sig ett lyft för första gången sedan starten. Precis som år 2004 är det creative director John Bark som står för formen. Sajten är numera responsiv och ska passa alla enheter lika bra. 

Bolaget presenterar också ett antal nyrekryteringar. Jens Ekelund kommer närmast från Länstidningen i Södertälje och blir ansvarig för Realtids nya karriärsajt. Redaktionen förstärks också med reportarna Nina von Koch, med ett förflutet på Affärsvärlden, och Sebastian Orre som tidigare varit reporter på SvD Näringsliv.

Dessutom söker Realtid en ny chefredaktör. Per Agerman tar nämligen ett kliv tillbaka och blir seniorreporter och krönikör/kommentator.

Ytterligare en nyhet är att Realtid satsar på native advertising och content marketing i affärsområdet RQ Partner. Detta leds av Anne Smitt som tidigare har arbetat på Spoon. 

Under 2014 omsatte Realtid Media AB 2,5 miljoner kronor och gjorde en rörelseförlust på 2,6 miljoner kronor.