Vloggaren, författaren och feministen Clara Henry är känd för att säga vad hon tycker. Nu blir hon ansiktet utåt för klädsajten Nelly.com och deras nya initiativ #GirlsUnited som är en hyllning till alla unga tjejer därute. Målgruppen är millennials, som ifrågasätter samhällets normer och, liksom Clara Henry, inte tvekat på att uttrycka sina åsikter.

– Systerskap är det viktigaste som finns! Som insatt i den feministiska debatten så inser en hur viktigt det är att vi står enade. Inte nog med att vi själva oftast är våra värsta kritiker, tjejer måste ofta jobba extra hårt för att kunna bevisa sin kompetens, säger Clara Henry i en kommentar och fortsätter:

– Titt som tätt får jag som 90-talist och som jobbar med internet dessutom höra hur "lat och oduglig" jag är - 90-talister ses ofta som den "lata" generationen som bara hänger på internet. Men det är så fett att se hur min generation, mycket tack vare just internet, nu är med och skapar nästa våg av feminism.

Kampanjen kommer rulla i Nellys egna kanaler från och med den 29 februari. Då kommer även Clara Henry att hålla en frågestund live i hennes egna app. I samband med kampanjens start inleds en konsumenttävling på Nellys Instagramkonto, där följarna uppmuntras att dela upplevelser eller händelser som har inspirerat dem att våga stå upp för sig själva.

Nellys marknadschef Richard Woodbridge berättade i en helgintervju med Resumé i november att sajten slutat annonsera för att istället satsa allt på sociala medier. Numera använder de sig främst av marknadsföring via social influencers. Samarbetspartner är exempelvis bloggarna Kenza Zouiten, Janni Delér och Lisa Olsson.