Den 15 april arrangeras Planning Awards för första gången i Sverige. Bakom tävlingen står APG Sweden i samarbete med Indikat och Kristofer Dalin. Målet är att belöna det bästa planningarbetet som gjorts under året i fem kategorier: reklam-, pr-, media- webb- och design/varumärkesbyråer.

– Vi är otroligt glada över att vi fått sån otroligt fin respons av branschen. Uppslutningen har varit 100-procentig och vi har dessutom fått signaler om att man väntat på en tävling där man premierar insikter länge. Allt oftare efterfrågas just strategiska ramverk för att idéer ska få större kraft och skapa mer relevanta lösningar. Det är med andra ord på tiden att Planning Awards ser dagens ljus, kommenterar en av Planning Awards grundare David Lillewarg.

Nu är juryn för tävlingen klar. Här neda kan du se vilka som sitter med:
Juryordförande:

Dan Landin, Evidence Strategy

Jury varumärkesbyåer:

Johan Hesslefors, Brand Union

Victor Söderström, KING

Niklas Fischerström, Ottoboni

Claes Boden, Jung Relations

Naama Forsrup, Pond

Jury reklambyårer:

Sandra Wu, Seventy Agency

Lisa Wolffelt, Starcom

Annika Rehn, Lowe Brindfors

Kim Saxberg, MEC

Leon Phang, INGO

Jury digitalbyråer:

Eline Ermens, Essen International

Jerker Winther, Åkestam Holst

Isa Sjösteen, Honesty

Sofie Karlsson, Mobiento

Therese Bohlin, Prime

Jury PR-byråer:

Sara Ekholm, Volontaire

Sara Wretblad Carreras, Narva

Sofia Björkman, DDB

Theresia Philip Månsson, Bas Identity

Johan Östlund, NOA

Jury mediebyråer:

David Granström, Vinter

Anna Hjalmarsson, Zenith Media

Akis Palamidis, DGA

Thomas Weigle Ogilvy Mather

Olle Svensson, Frilans