Grundidén för appen Wybo pathbreaker är att aldrig besöka samma plats två gånger. Genom telefonens GPS-funktion följer appen vägen som användaren tar. Målet är att komma så långt som möjligt på en begränsad yta utan att korsa sina spår. Som Snake IRL ungefär och det legendariska mobilspelet från 90-talet är också en inspiration bakom kampanjen som nu rullas ut.

– Idén för kampanjen tar avstamp i Wyborowas varumärkeslöfte "Dare to explore" som handlar om att våga lämna sin comfort zone och bryta sig loss från invanda rutiner, skiver Philip Arvidsson, AD på Perfect fools i ett mejl.

Samtidigt drar en tävling igång där den som kan ta sig längst vinner en resa till Las Vegas. För att nå ut med sitt budskap har Perfect fools tagit hjälp av influencern Jon Paul Piques och skapat en video där han vandrar runt med appen i Los Angeles.

Wyborowa ägs av Pernod Ricard, samma bolag som producerar Absolut vodka.

Hittills har appen använts i 35 länder.

Produktionsbolag av filmen är Made by forest.