Kampanjtemat är BRA för Sverige och ska sätta det nya flygbolaget på kartan.

– Med ett gemensamt varumärke vill vi skapa ännu mer tydlighet och kännedom om hela vårt erbjudande. Lanseringen av BRA är dock så mycket mer än ett namn och en logotyp. Vi har under två år genomfört ett omfattande förändringsarbete av verksamheten där vi använt lanseringen som en drivkraft för att bli ett ännu bättre alternativ för dig som reser, säger Johan Kvist, strategi- och affärsutvecklingschef på BRA i en kommentar.

Till lanseringen har Grow haft ettr finger med i spelet vad gäller att ta fram ombordmagasinet BRA Koll signerat Make Your Mark, webbproduktionen signerad Consid, Skyltprogram och profilering med Brand Factory, uniformer med Scandress och lanseringsfilmen i samarbete med regissören Clas Lundin.

– Få saker är så ikoniska som flygplansdesign. Den randiga fenan är karaktäristisk och syns på långt håll. Den har fått ett så stark visuellt uttryck att den fick bilda symbol för hela varumärket. Linjekartans grafik har tagit inspiration från London underground, en klassisk lösning på hur man navigerar i ett komplext system, säger Johan Arensberg, designer och ad på Grow.

Sociala medier och egna kanaler kommer att vara huvudsakliga plattformar för kommunikationen.

Arbetsgrupp på Grow:
Johan Almquist, Andreas Rosenlew, Elsa Victorin, Ulf Sandberg, Helena Helsing Mork, Johan Arensberg, Sven Skaara (Grow Oslo), Ebba Lorenius, Sami Haikonen (Grow Helsinki), Peter Holm, Mari Strömqvist, Magnus Helin, Oscar Svenäng, Tobias Brandt och Jacob Nordlander.