Galan som hyllar film är en av årets största tv-händelser och reklamspottarna under galan är hett eftertraktade. Inför galan fick Linkedins första tv-reklam ”You’re closer than you think”, som utspelar sig i rymden, mycket publicitet. Linkedin upptäckte i samband med en rekryteringskampanj av NASA att de hade tre miljoner användare som var kvalificerade för tjänsterna hos rymdjätten och lät sin film handla om det.

Efter prisutdelingen är McDonalds reklam en av de reklamfilmer som fått mest uppmärksamhet, enligt Adweek. Filmen är tacktal till alla som gör det möjligt med frukost hela dagen. McDonalds precis hinner tacka alla från potatisbönder till kanadensare och lastbilschaufförer innan musiken drar igång. Byrån bakom reklamen är Leo Burnett Chicago. Se filmen här.

Cadillac verkar ha lyckats med sin ambition sticka av mot klassisk bilreklam genom sin nya kampanj ”Don’t you dare” som visades under galan. Filmen handlar om framgångsrika, unga personer som vågat lyckas oavsett vad omvärlden sagt till dem. Enligt Adweek är en fortsättning på förra årets kampanj  "Dare Greatly".