Det är Jenny Cahier från Adlibris, Tom Gustafsson från Blast Radius, Michael Norlund från Expressen och Robert Børlum-Bach från Creuna Danmark som ska förstärka Creuna i Sverige.

– Vi har märkt att fler kunder efterfrågar vikten av att arbeta med dataanalys som grund till allt man gör och vilka beslut man fattar, säger Fredrik Cederlöf, business intelligence director på Creuna.

Har ni skurit ner i andra delar av Creuna?
– Nej, snarare tvärtom. Under 2015 har vi vuxit totalt med ungefär 30 anställda.

Hur ser behovet ut framöver för analysavdelningen?
– Vi kommer att behöva rekrytera fler i Göteborg. Under året kommer vi också att behöva kompetens inom sök och digital marknadsföring, säger Fredrik Cederlöf.

Vid det senaste bokslutet för 2014 hade Creuna en omsättning på 147 (136) miljoner kronor. Rörelseresultatet landade på 5,8 (9,4) miljoner kronor och bolaget hade 122 (109) anställda.