Under helgen byggde Reebok och reklambyrån Animal upp en specialbyggd utomhustavla på Drottninggatan i Stockholm där de uppmuntrade folk att göra ett snabbhetstest. Alla som sprang snabbare än 17 kilometer i timmen låste upp luckorna i tavlan och fick hämta ut den nya Reebok-modellen ZPump 2.0. Löpningen mättes med en inbyggd hastighetskamera.

Bakom den livfulla kampanjen står Animal, som även är skapare till TrumpDonald.org, som blev en succé världen över.

– Vi gillar tanken på att ta en klassisk annonsyta och förvandla den till något unikt och uppseendeväckande. Det här blir en direkt upplevelse för människorna, samtidigt som Reebok kan ge dem något av stort värde, säger Markus Schramm, creative på reklambyrån Animal, i en kommentar.

Filip Lagerbäck, chef pr och sociala medier på Reebok, säger:

– För oss på Reebok är det viktigt att göra saker på riktigt och verkligen aktivera vår målgrupp. Vi vill inspirera människor till att springa och testa sina gränser, även när de inte är på gymmet. Det är vad vår tagline Be More Human verkligen handlar om.

dsfds

Animal har tidigare gjort en liknande kampanj för Reebok då företaget garanterade de som testade nya skon Workout TR att slå personligt rekord under användningstiden. De som misslyckades fick pengarna tillbaka.

LÄS MER: Blåsningen som blev en succé: 65 miljoner har hånat Trump