Det är med anledning av en ökad efterfrågan från nya samt befintliga kunder som Göteborgsbyrån Stendahls utökar personalstyrkan. Bland de nya kunderna finns till exempelvis Göteborg stad, Volvo Construction Equipment och Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän.

– Vi räknar med att även 2016 kommer bli ett bra år, med många intressanta uppdrag från nya och befintliga kunder. Vi ser också att allt fler av våra kommande uppdrag drivs av värdebaserad kommunikation där PR är en naturlig del, säger Henrik Segergren, vd Stendahls, i en kommentar.

De nyanställda är:
Mats Tellving – Art Director, senast från DDB
Erica Wallin – Projektledare, senast från Ottoboni
Cathrine Karlsson – Ekonomi– och kontorschef, senast från Nine Yards
Markus Ullmark – Utvecklare, senast från R/GA
Erik Toresson – Content manager
Linda Engström – Filmproduktionsledare
Tolgay Pek – Utvecklare
Andy McPherson – Systemutvecklare
Tobias Höglund – Utvecklare

Stendahls har även rekryterat ett gäng frilansare och projektanställda.

Stendahls byråintäkt för 2015 ligger på 114 miljoner kronor, med en vinst på 17 miljoner kronor. Byrån hade 110 anställda.