Podcasten är en del av Rickards Netsner och Sebastian O. Carlssons examensarbete från skolan Yrgo i Göteborg. Den släpps i fyra avsnitt där gästerna är Christer Hedberg, chef över kreativ utveckling på Stendahls, Alexander Tengner, ad på Humblebee, Ulrika Good, copywriter på Ulrika & Martin samt Joakim Eklund, copywriter på Hello There.

– Det är fortfarande mycket hemlighetsmakeri inom reklam, men vi ser en positiv trend bland byråer att de börjar öppna upp och dela med sig av sina arbetssätt och processer, säger Rickard Netsner.

I avsnitten följer de med kreatörerna bakom kulisserna, gör djupdykningar i kampanjer, tankesätt och kommande trender.

– Vi ville skapa något som vi kände saknades. Reklamare gör mycket väsen av sig genom sina kampanjer, men man hör sällan om personerna bakom idéerna och resultaten. Det, och allt annat tokigt inom reklam vill vi prata om, säger Sebastian O. Carlsson.

Poddens alla avsnitt släpps i dag.