The Store ska hjälpa Synoptik med CRM, annonsproduktion och digitala kampanjer. Byråvalet skedde efter en speeddejting anordnad av företaget Live Relations, som anordnar evenemang med fokus på tidseffektivitet.

Synoptik träffade en handfull matchade byråer under en förmiddag med 20 minuter vardera. Sedan valdes tre av dem ut som Synoptik träffade på tu man hand.

Enligt Synoptiks marknadschef Lottie Funck Ekelund underlättade speeddejtingen byråvalet på grund av att det var snabbare och smidigare än om de på egen hand skulle ha genomfört en traditionell byråpitch.

– Vi är glada att vi hittat The Store tack vare evenemanget. The Store kan hjälpa Synoptik att ta nästa steg nu när vi är i en kraftig expansionsfas. The Store är rätt samarbetspartner för oss när det kommer till kampanjer, nyöppningar och arbete både i traditionella och digitala medier, säger Lottie Funck Ekelund i ett pressmeddelande.

The Stores uppdrag gäller produktion. Garbergs är fortfarande kreativ byrå.