Till sommaren drar Fotbolls-EM igång. Carlsberg har sponsrat turneringen under snart 30 år och är i år huvudsponsor. Den här gången satsar ölproducenten på att göra det mer tillgängligt för fansen.  Fotbollsfans kommer att själva kunna rösta fram vinnare till utmärkelser som turneringens bästa mål och vinna Play on Pitch-biljetter till EM-matcher.

– Fotboll är en otroligt viktig del av Carlsbergs arv, och inför den fantastiska fotbollssommar vi har framför oss ligger vårt fokus på att göra EM bättre för fansen – oavsett om det handlar om en fantastisk fotbollsupplevelse på plats i Frankrike eller grymt innehåll på vår Facebooksida som hjälper till att skapa pepp på hemmaplan, säger Louise Eckerbom, Brand Activation Manager på Carlsberg i Sverige i ett pressmeddelande.

I Sverige samarbetar Carlsberg med Svenskafans.com och det är på den sajten omröstningar och tävlingar kommer att hållas. Carlsberg inleder också samarbeten med Youtube-stjärnorna F2 Freestylers som kommer att skapa klipp för Carlsbergs sociala medier under våren. Då kommer också tv-kampanjen ”If Carlsberg did…” rulla ut.

Fotbolls-EM pågår 10 juni till 10 juli.