Under tisdagen berättade Linkedin att de kommer att göra det möjligt att rikta annonser och native-material för att nå anställda på ett specifikt företag med erbjudande, skriver Adweek . Genom att låta en annonsör lägga in en lista på upp till 30 000 företag som hen vill nå kan nätverket sedan rikta reklamen mot det företagets sidor och personal.

Enligt Adweek är det här första gången som Linkedin låter andra företag lägga in sin data på nätverkets plattform. Det här är också ett stort steg mot mer avancerade sätt att rikta reklam på Linkedin. Tidigare kunde marknadsförare bara nå max 100 specifika företag, nästan uteslutande genom att skicka budskap manuellt.

Den nya funktionen, LinkedIn Account Targeting, har testats i ett pilotprogram av bolag som Comcast, Salesforce och Swrve. Enligt Linkedin var de kunder som provade programmet så nöjda att de inveterade upp till tio gånger så mycket som de planerat efter att ha sett effekterna av det. 

Och fler nya features kan vara på gång.

– Jag kan inte säga för mycket, men vi kommer att introducera några intressanta sätt för marknadsförare att föra in sin egen data, sa Lindsey Edwards, produktchef för Linkedins marknadslösningar, i samband med tillkännagivandet av den nya tjänsten.