Oatlys produkter finns idag i ett tjugotal länder, däribland Sverige, Danmark, Storbritannien och Tyskland. Nu ska Starcom lyfta företaget internationellt som bolagets nya mediebyrå.

– Oatly har gjort en fantastisk resa de senaste åren, och vi älskar företagets innovativa och trendsättande kommunikation. Hela teamet brinner för Oatlys värderingar - som bygger på hållbarhet, hälsa och transparens - och produkter. Därför känns det extra roligt att få vara med och utveckla varumärket vidare på flertalet marknader, säger Charlotta Wallqvist, kundansvarig på Starcom Malmö, i en kommentar.

Oatly fick stor uppmärksamhet tidigare i år då de förlorade ett marknadsmål mot Svensk mjölk. Domen innebar att de tvingades sluta med delar av sin marknadsföring som attackerar vanlig mjölk. Oatly tog tillfället i akt att göra mastodontannonser både inför och efter rättegången.

Arbetsgrupp Starcom Malmö:
Charlotta Wallqvist, Client Service Manager
Andreas Granath, Digital Planner
Erik Forsberg, Research & Insight
Maja Karlsson, Media Planner
Karin Lindblom, Broadcast Planner
Fredrik Lundgren, Business Director

LÄS MER: Svensk mjölk vinner över Oatly – måste sluta med attackerna
LÄS MER: Oatly svarar med helsidesannons: Game over – not