Det välkända reklamkonceptet för Pantamera togs från början fram av reklambyrån SWE. År 2011 ville Returpack, som ägs av Sveriges Bryggerier, ha förnyelse genom att flytta uppdraget till Granath Havas. Nu har det återigen blivit dags för byråbyte – denna gång till ANR BBDO. 

– Vi är oerhört stolta över att vinna detta uppdrag. Pantamera är redan ett starkt kommunikationskoncept och det är en tuff men kul utmaning att ta det vidare till nästa nivå. Dessutom känns det bra att tillsammans med Returpack kunna bidra till ett renare och hållbarare Sverige, säger Pontus Karlsson, vd och kundansvarig projektledare, i en kommentar. 

Byråvalet har föregåtts av en ordentlig pitch där de letat efter en partner som kan fortsätta det långsiktiga arbetet med Pantamera-konceptet och samtidigt sätta en egen ton och touch. Senare i vår kommer den första kampanjen signerad ANR BBDO och framöver är ambitionen att bli starkare digitalt och integrerat. 

– ANR BBDO var det självklara valet. De imponerade inte enbart med sin kreativa höjd, de visade även en stor affärsförståelse och ett enormt engagemang i minsta detalj, säger Katarina Lundell, marknadschef på Returpack.