"Jag säger förlåt, även fast jag vet att jag inte borde".
"Glastaket må vara kliché, men det känns väldigt verkligt". 
"Jag blev ombedd att vara med på ett möte bara för att se söt ut". 

Det är några av vittnesmålen från kvinnors vardag i reklambranschen. Alla upplästa av deras manliga kollegor i en ny film gjord av TBWA. Svaren är hämtade från en anonym enkät där kvinnor världen över fick berätta om sin situation på reklambyråerna. Och det är knappast en smickrande bild som målas upp.

Byrån vill att filmen både ska "omfamna ironin i att det är män som uttalar dessa känslor, och ännu viktigare, att understryka faktumet att dessa problem som kvinnor drabbas av inte kan lösas enbart av kvinnorna" enligt Adweek

Kampanjen som lanserades igår på den internationella kvinnodagen kallas "Take the lead" och bygger på TBWA:s Project 2020. Målsättningen med det är att antalet kvinnliga chefer ska öka med 20 procent i det globala nätverket fram till år 2020.