Klädkedjan Gina Tricot vill slå an hos en ung och resesugen målgrupp med hjälp av sin nya webbapp "Guided by style". Där väljer användarna vilken stad de är sugen på att besöka, och därefter får de möta ett antal olika personer att inspireras av. Genom att välja den stil man gillar bäst, får man personliga tips för dag, kväll och natt.

– Resor är ett stort intresse för vår målgrupp och vår ambition är att förse kunder med intressant innehåll som de kan ha nytta av. De förväntar sig att varumärken erbjuder mer än bra produkter, de vill ha delbara upplevelser som inspirerar. Guided by Style är ett innovativt sätt för oss att skapa mervärde och engagemang hos vår målgrupp, säger Magnus Johansson, marketing director på Gina Tricot, i en kommentar.

I kampanjen använder sig Gina Tricot av kända "it-girls" som Camille Charrière och Hedvig S. Byrån som ligger bakom är DDB Stockholm tillsammans med den hyllade regissören Agnes-Lo Åkerlind. Hon har gjort fyra "point of view-filmer" som marknadsför tjänsten. 
– I Guided by Style har vi tagit fasta på insikten att stilen säger väldigt mycket om oss människor och gjort en reseguide där vi låter olika stilar vara utgångspunkten till nya städer, säger Tove Langseth, Creative Director på DDB Stockholm.

Gina Tricot har också inlett ett samarbete med resesajten Momondo som blir officiell partner till Guided by Style.