Mag5 Content startades i augusti 2014 med reklamaren Magnus Wistam som vd. Bolaget ägs av film- och tv-producenten Shine Nordics och producerar rörlig content till varumärken som Aftonbladet, Norrlands Guld, Johnson & Johnson och Lufthansa.

LÄS MER: Reklamveteran leder nytt bolag för Shine

Nu har Mag5 gjort klart med nya kunden Ica Försäkring, för vilka de ska skapa ett nytt webb-tv-format på Youtube och andra plattformar. Man värvar samtidigt fem nya medarbetare.

Dessa är:

Kreatörerna Klas Eriksson och Alfred Svensson, från United Screens.

Jessica Minale, tidigare Creative Sales Manager på Kanal 5, som kommer att leda försäljningsarbetet på Mag5

Britta Andréason, tidigare reklambyrån Workshop, blir projektledare på Mag5

Malin Hortell, tidigare Baluba och Strix Television, anställs som Talent Manager och castare.

Tidigare har även Johan Wiman från Friday TV och Fredrik Åkerlund från Meter Television anslutit sig.

– Med hjälp av en spännande och unik kompetensblandning av ”youtubers”, reklamare och TV-makare har vi lyckats mejsla ut en position där vi har blivit riktigt bra på att skapa rörliga seriekoncept för webben, säger Magnus Wistam, vd och grundare av Mag5 Content.