Två av dem har lanserats i DN-skrapan i Marieberg. Först ut var Atelier 23 – på våning 23. Nästa projekt blev Tidningshuset by Pontus, en cirka 1 000 kvadratmeter stor lunchrestaurang i samma byggnad.

Båda identiteterna är skapade av designbyrån Bold.
– När vi skapade identiteten för Tidningshuset inspirerades vi av DN-skrapan som tidningsutgivare, och jobbade med olika typografiska stilar för att skapa en spännande kombination av gammalt och nytt. Vi ville återspegla mötet mellan det anrika tidningshuset och den progressiva krögaren, säger Marcus Gärde, en av designcheferna på Bold, i en kommentar.

Den största satsningen är Pontus In The Air som huserar på Arlanda terminal 5.
– Vi tog fram ett illustrationsmanér med oväntade föremål som flyger som tillsammans med typografin och färgpaletten skapar en lekfull visuell identitet, säger Jesper Klarin, även han designchef på byrån.

Förutom att skapa de nya restaurangidentiteterna jobbar även Bold med Pontus Frithiofs digitala medier och ett förpackningsprojekt i samarbete med Pontus Brands AB.

Bold ingår i The North Alliance. Byrån har kontor i Stockholm, Oslo och Köpenhamn och kunder som Arla, ATG, C More, Folksam, SAS, Stokke, TV4, Åbro. 45 personer arbetar på Bold.