I fjol bytte Freedom Finance namn till Zmarta Group. I samband med det sjösatte de en ny varumärkesplattform och en strategi för hur varumärket skulle få fäste. Bolaget har varit på en "byråresa" och slutit avtal med flera leverantörer. Bland annat reklambyrån MRM/McCann, Precis Digital, River och pr-byrån Burson-Marsteller.

– Mycket har hänt på Zmarta de senaste året. Vi har valt byråer som passar med vårt sätt att arbeta och har den bredd och spetskompetens som vi efterfrågar. Det har varit viktigt för oss att hitta byråer som verkligen förstår vår affär och våra behov, säger Mattias Hallgrim, marknadsdirektör på Zmarta, i en kommentar.

Bolaget ska nu satsa stort i såväl digitala som traditionella medier. Bland annat genom en ny reklamfilm som visas i MTG:s kanaler i mars.

– Zmarta är idag mer än en låneförmedlare och det står i fokus i vår senaste kampanj. Vi pratar nu mer om privatekonomi i helhet och om hur tjänsten kan hjälpa konsumenter att göra smarta val. Därför har vi också lanserat vår nya payoff; gör din ekonomi smartare, säger Mattias Hallgrim.