I höstas rapporterade Resumé i flera artiklar om sexism-kritiken mot klädkedjan American Apparel. Företaget låg på kanten till konkurs. Vd:n och grundaren Dov Charney hade dessutom fått sparken året innan efter anklagelser om sexuella trakasserier.

LÄS MER: Så ska skandalomsusade American Apparel överleva
LÄS MER: Efter sexism-kritiken – American Apparel ansöker om konkursskydd

Nu är American Apparel tillbaka på banan, skriver Adweek. I februari utsågs Cynthia Erland till ny marknadschef med uppgift att tvätta bort sexism-stämpeln.

I juni lanserar American Apparel sin första globala kampanj – ”Perfect T-shirt” – klädesplagget som gjorde märket berömda.

– Det här är kampanjen som kommer sätta American Apparel på kartan. Vi vill casta tjejer och killar, influencers och kreatörer i alla åldrar, former och storlekar. Budskapet är att American Apparel är tillbaka och det är tillbaka för alla, säger Cynthia Erland till Adweek.

För ytterligare en kampanj med start i augusti har American Apparel anlitat Mayan Toledano och Julia Baylis, som Cynthia Erland beskriver som feminister.

Kedjan kan dock fortfarande komma att ha en sexuell känsla i marknadsföringen, trots den skarpa kritiken.

– Det kommer definitivt vara kaxigt, riktigt, självständigt och revolutionerande, med unga kreatörer. Det kan bli sexuellt, eller ej. Det kommer att få uttrycka sig själva fritt.

LÄS MER: Sveland uppmanar till kritik mot American Apparel och SD