Den 21 mars tillträder Petra Samuelsson som ny marknads- och kommunikationschef för Norrlandsoperan. Hon kommer närmast från PR-byrån Wenderfalck där hon jobbat som kundansvarig projektledare med fokus på medierelationer. Tidigare har hon även jobbat på Prime, den byrå som i dag heter Grayling och varit engagerad politiskt.

– Jag är väldigt imponerad av NorrlandsOperan, både som kulturinstitution och för det varumärkesarbete som hittills har gjorts. Det är ljuv musik för en person som är intresserad av varumärkeskommunikation och av att bygga relationer, skriver Petra Samuelsson i ett pressmeddelande.

Även Norrlandsoperan är nöjd med rekryteringen.

– Petra är mycket kompetent och delar dessutom den uppfattning som vi har, det vill säga att vi måste sträva efter att utmana och vara en del av samhällsdebatten för att kunna nå en ny publik, skriver Kjell Englund, vd på NorrlandsOperan.

Det är även klart att Carina Bygdemark ansluter till NorrlandsOperans marknadsenhet, i en roll som marknadsförare.