Dickson Etuhu anslöt till AIK för bara ett år sedan, men har redan blivit en ledargestalt och favorit bland fansen. Nu medverkar han i kampanjfilmen inför klubbens 125-årsjubileum under devisen #Resisidor. I filmen ringer han till en skulptör som ska skapa en staty över grundaren Isidor Behrens. Etuhu beskriver vad det innebär att representera AIK (se filmen nedan).
– Han har på väldigt kort tid blivit en av de främsta symbolerna för vad AIK står för. Han är den perfekta talespersonen, och medier har skrivit att det känns att han spelat i AIK ett helt liv, Lamin Sonko, pr-strateg på Jung Relations som ligger bakom kampanjen i samarbete med AIK och Adidas.

Filmen har redan fått stor spridning på Facebook. Syftet är att bygga upp intresset för den specialdesignade matchtröjan som lanseras senare i mars. Genom att köpa en sådan kan man som supporter bidra till att statyn blir verklighet. 
– Vi använder tröjan som medel för att resa jubileumsstatyn. Det är 3000 jubileumströjor märkta med en speciellt framtagen patch. Det hjälper till att finansiera statyn, och gör att man som supporter kan sätta ett evigt avtryck, säger Lamin Sonko. 

Arbetsgrupp:
AIK:
Stefan Jonasson
Daniel Norlander
Tobias Larsson
Patrik Sundberg

Adidas:
Ninos Icho
Anders Goding

Jung Relations:
Lamin Sonko, projektledare/Rådgivare
Martin Abrahamsson, Strategisk rådgivare
Pontus Formgren, producent

Film:
Regi – Nådde Hansson, Bacon
Manus – Martin Abrahamsson

"Even when cold wind blows and the skies are grey. You keep your head up high. And you never ever back down". Se årets kampanjfilm. #resisidor

Publicerat av AIK den 16 mars 2016