Mynewsdesk kallar sin nya kampanj "The 100 Millions Challenge". Målet är att visa vikten av att ha höga ambitioner för varumärkens historier. 
– Vad jag vet är det första gången en byrå bygger en kampanj på ett löfte om få förtjänad uppmärksamhet från miljontals amänniskor utan att känna till vilken bransch, företag, eller budskap en ska arbeta för. Å andra sidan finns det få historier som inte kan nå en stor publik om man placerar budskapen i rätt kulturell kontext och med en intressant vinkel, säger Mattias Ronge, vd på Edelman Deportivo, i en kommentar.

Vilket företag som kommer att få hjälp av Mynewsdesk är ännu oklart. De samlar nämligen just nu in motiveringar från spekulanter som är sugna på att nå ut till en stor publik. 
– Vi vill utmana våra kunder att våga mer när de berättar sina historier, men för att göra det måste vi utmana oss själva, säger Sofia Juhlin, Head of Global Marketing Communication & Brand. 100 Million Reach Challenge blir ett sätt för oss att bevisa att man genom att nå ut till rätt människor, på rätt sätt och vid rätt tidpunkt, kan få miljoner människor att lyssna.