Egmont Publishing satsar vidare digitalt genom att anställa Annika Jeppsson som kommersiell redaktör med fokus på native advertising.

Annika Jeppsson kommer närmast från Schibsted-bolaget Minimedia där hon arbetat i flera år med kunder som SEB, LO och Reebok. Dessförinnan har hon jobbat för Aftonbladet, Direktpress och Dagens Medicin.

– Vi är väldigt glada att Annika börjar hos oss. Hon har exakt den kompetens som vi behöver för att kunna skapa effektiv innehållsmarknadsföring åt våra kunder, skriver Thomas Eriksson, digital förlagsredaktör på Egmont Publishing, i ett pressmeddelande.

Annika Jeppsson är också nöjd med sitt nya jobb på Egmont.

– Det känns jättekul att vara med om den här satsningen och tillsammans med mina nya kollegor sätta formen för hur vi ska jobba med native. Jag ser fram emot en spännande vår fylld med både utmaningar och nya kreativa lösningar, skriver Annika Jeppsson.

Annika Jeppsson kommer att ingå i Egmonts digitala webbredaktion som driver sajter som Svensk Golf, Vagabond, King Magazine, auto motor & sport och Hus & Hem.