Den här säsongen tar IFK Göteborg hjälp av en 3D-artist för att skapa filmer och bilder av fansens känslor under en match. Sensorer ska mäta puls och muskelspänningar för att sedan bli konst i blått och vitt.

– Det här är vårt sätt att hylla supportrarna och samtidigt visa upp och lyfta den fantastiska stämningen på Gamla Ullevi, skriver Joakim Fjällgård, varumärkesansvarig på IFK Göteborg, i ett pressmeddelande.

De illustrerade känslorna kommer sedan att användas i årets marknadsföringskampanj och i annonseringen inför säsongens hemmamatcher.

– Fotboll och känslor går hand i hand. Blandningen av sport, teknik och konst är dessutom något vi tycker känns nytt och spännande, skriver Agnes Edin, Copywriter på Dear Friends & Shout som varit med och tagit fram konceptet.

På hemmapremiären den 6 april kommer fyra blåvita supportrar att ha på sig sensorerna, men redan nu har utrustningen testats på Tobias Hysén och blivit reklamfilm.