Maria Westman har lång erfarenhet av contentbranschen med 15 år i ryggen på Appelberg Publishing, och i fjol började hon på Brand New Communication. De senaste två åren har Maria Westman också suttit i Swedish Content Agencies styrelse, både som vice ordförande och tf. ordförande. Nu tar hon över klubban permanent. 
– Branschen är i stor förändring och som ordförande tycker jag att det är viktigt att vi både lyfter fram medlemmarnas kunskap inom content marketing gentemot externa intressenter samt tar tillvara medlemmarnas kunskap inom det nätverk som föreningen erbjuder, säger hon i en kommentar.

Maria Westman tar över efter Håkan Lövström som lämnar styrelsen.
– Vi är väldigt glada över att få Maria Westman som ny ordförande. Maria har varit en stor tillgång i styrelsearbetet de senaste två åren och är en person som har visioner om hur föreningen både ska fortsätta ta tillvara medlemmarnas intressen och samtidigt göra föreningens arbete mer känt utåt, kommenterar Elisabeth Thörnsten, vd för Swedish Content Agencies.

Dessutom valdes tre nya ledamöter och två suppleanter in i styrelsen. Så här ser den ut nu: 
Ordinarie ledamöter:
Maria Westman, Brand New Communication (ordförande), omval
Björn Owen Glad, Spoon, (vice ordförande), omval
Oscar Johansson, Glory Days Media, omval
Peder Lingdén, Sitrus, omval
Daniel Roos, Make Your Mark, nyval
Joanna Rydbeck; Appelberg, nyval
Niclas Wikström, Oh my Content, (tidigare suppleant) nyval
Suppleanter:
Karin Almcrantz, Åkesson & Curry, nyval
Niklas Wallenberg, OTW, nyval