Det är alltså profiler från Metro Mode som vi får följa och först ut av de fyra är Martin Hansson. Det utlovas modetips, såklart, men även turistattraktioner testas.

– Jag valde att resa till Miami! Våra läsare är väldigt intresserade av resor och det känns roligt att då kunna erbjuda dem en reseguide fylld av intressant innehåll och smarta tips. Som moderedaktör vill jag självklart visa upp de bästa shoppingtipsen och de hippaste områdena. Men jag hade även en illusion om bilden av djuphavsfiske som jag gärna ville testa – verkligheten var dock något helt annat, säger Martin Hansson som är moderedaktör på Metro Mode i ett uttalande.

I kommande program får vi följa med Fannie Redman till Bangkok, Niklas Berglind till Kapstaden och Petra Tungården till Tel Aviv.

– Vår tanke är att varje program ska kännas personligt utifrån just den bloggaren så därför har vi lyssnat mycket på deras egna önskemål när vi skapat programmen, säger Emma Lobro, videoansvarig på Metro Mode.

Det är MSL Group som producerar formatet och Metro Mode lanserar programmet tillsammans med Marginalen Bank och Turkish Airlines.