Nyligen lanserade Max Green-familjen, som innebar en fembubbling av det vegetariska utbudet. Nu ska man gå ännu längre och öppna en vegetarisk restaurang på den redan helt vegetariska musikfestivalen Way Out West i Göteborg för att marknadsföra sina vegoburgare.
– Nu tar vi nästa steg för att ännu fler ska upptäcka hur goda vegoburgare kan vara, säger Max Sverigechef Christoffer Bergfors i en kommentar och fortsätter:

– Max är ett familjeföretag med målet att finnas kvar i många generationer. En av vår tids största klimatutmaningar är mat, och inte minst rött kött. Därför har satt upp målet att 1 av 3 beställningar ska vara något annat än rött kött år 2020.

Patrick Fredriksson, festivalansvarig på Luger:

– Max visar vägen med sitt hållbarhetsarbete. Deras tydliga värderingar och engagemang stämmer i mångt och mycket överens med våra. På festivaler finns det ofta en utmaning i att kunna erbjuda besökarna goda, vegetariska rätter snabbt. Där kommer Max in som ett perfekt komplement. Vi är väldigt glada och stolta över att de har tackat ja till inbjudan.