Mediebolaget Strossle (tidigare Sprinkle) satsar vidare med en ny Sverige-vd i form av Anna Holmquist. Hon har nyligen flyttat hem från London och tillträder denna vecka. 
– Strossle är ett oerhört spännande bolag med en fantastisk produkt som hjälper publicisterna att tillsammans få ut sitt innehåll till fler läsare. Dessutom är vi den största distributören av native-annonser och hjälper därmed mediahusen att tjäna mer pengar. Det är med stor glädje jag ser fram emot att få leda den svenska delen av företaget och tillsammans med teamet bygga vidare på det som grundarna har skapat, säger Anna Holmquist i ett pressmeddelande.

Hon har tidigare haft ledande roller på bland annat Houzz, Familjeliv och OTW. 
– I och med rekryteringen kommer vi att kunna ta Strossle Sverige till nästa nivå; fördjupa våra samarbeten och ge ännu fler sajter möjlighet till fler läsare av både innehåll och annonser. Med Anna i Sverige kan jag dessutom fortsätta fokuseringen på våra övriga 9 marknader och fortsatt utlandsexpansion, kommenterar Magnus Hultman, vd på Strossle International.