Lennox PR har i dag ett erbjudande inom corporate communications, medierelationer och digital pr. Nu utökar Robert Svensson ägandet och säljer halva byrån till sin flickvän Elin Ahldén

Hon har mer än femton års erfarenhet av professionellt kommunikationsarbete i Sverige och internationellt. Hon har haft ledande roller på Mindmakers PR och Friends Agenda, och dessförinnan chefsuppdrag på Telenor och Ericsson.

I samband med rekryteringen köper Elin Ahldén hälften av aktierna i företaget och tar plats i styrelsen. Köpet sker till substansvärdering, där en revisor tittat på de befintliga tillgångarna i bolaget och satt ett pris. 

– Jag känner Elin väl, vi har vunnit Årets Byrå ihop och kan inte tänka mig en bättre partner, säger Robert Svensson till Resumé och fortsätter:

– Vi breddar ägandet och tillför kompetens. Ett breddat ägande borgar också för långsiktighet.

Elin Ahlldén och Robert Svensson är också partners även utanför arbetet. De träffades under tiden på Friends Agenda. 

– Familjeföretag är en av de mest stabila och framgångsrika ägandeformerna. Det finns omfattande forskning på det.

Är förhoppningen att få in ett nytt typ av kundsegment med det Elin Ahldén på plats?
– Elin har ett stort eget nätverk som hon har skapat efter många år i branschen, så ja absolut. Hon har en fantastiskt tid på Mindmakers bakom sig och blir en väldigt bra partner.

Lennox PR sysselsätter sex heltidsanställda konsulter och tre underkonsulter. Byrån startades 1 september 2015.