Det nybildade influencernätverket Nordinary består av Monica Karlstein/Hemmafix, Åsa Myrberg/At my casa och Maria Soxbo/Husligheter. I januari ansluter även Helena Lyth. Hela kvartetten lämnar Bonniersajten Skonahem.com för att istället blogga på egna sajter. 
– Vi har alla bloggat för de stora mediehusen och är glada över de fina samarbeten vi har haft, men under en längre tid har vi sett att inrednings- och livsstilsföretag hellre jobbar direkt med oss som enskilda influencers än via förlaget. Nu ser jag med spänning fram emot den här förändringen. Jag är också oerhört glad över att Nordinary har knutit till sig Venue Media som jag följt under ett par år och har fullt förtroende för. Det känns som en perfekt match, säger Monica Karlstein, Hemmafixbloggen.se, i en kommentar.

Det blir alltså det Göteborgsbaserade bolaget Venue Media som kommer att hjälpa Nordinary med försäljningen. De jobbar sedan tidigare med bland annat sponsring för Ernst Kirchsteigers programserier, Sofias änglar och Fuskbyggarna.
– Vi ser stor potential i Nordinary och gillar deras inställning och deras plattformar. Så här etablerade och stora influencers behöver inte längre något mediehus i ryggen, eller som mellanhand mellan sig och företagen. De är så starka varumärken att de är sina egna mediehus och produktionsbolag, säger Cia Berglund på Venue Media.