Omvärldsbevakningstjänsten Signal Signal slog igenom efter lanseringen i höstas och hjälper kunder att identifiera varumärkesambassadörer och analysera omnämnanden i podcasts, radio, tv och Youtube-kanaler. Bland kunderna återfinns bland annat Bauer Media, Microsoft, Malmö Stad, Max Hamburgare och Postkodlotteriet.

Nu har företaget expansionsplaner och har värvat Robin Tuorda från Mynewsdesk som kommer att leda säljarbetet och ta ut tjänsten i världen. Nu öppnar man dessutom upp för investerare att kliva in.

– Vi blev snabbt överväldigade av intresset från såväl prestigefyllda varumärken som den offentliga sektorn. Vi insåg att ett säljteam snabbt behöver etableras för att ta Signal Signal till nästa nivå. Vi är superglada för vår första rekrytering Robin Tuorda – precis rätt person att leda vår säljorganisation, säger Tor Rauden Källstigen, medgrundare och vd på Signal Signali ett uttalande.

Robin Tuorda kommenterar:

— En grundbult i att skapa relevant kommunikation är att arbeta datadrivet och få inspiration, insikter och uppslag på ett strukturerat sätt. Mediebevakning av det skrivna ordet är idag en självklarhet, men talmedier har gått under radarn, då det saknats verktyg för att scanna av tv, radio, poddar och youtube. Det ska vi ändra på.

Investeringsrundan kommer att användas till uppskalning och utrullning på flera marknader. Ett flertal prominenta investerare har redan visat intresse.

– 2017 blir året då talad mediebevakning slår igenom på bred front. Vi hade aldrig kunnat ana att resan från prototyp, via lansering, till entusiastiska kunder, skulle gå så här fort. Nu tar vi nästa steg och tar in kapital för att skala upp verksamheten, säger Tor Rauden Källstigen.