Flera reklambyråer har startat egna produktionsbolag för att hantera enklare och snabbare uppdrag. Nu gör även M&C Saatchi detsamma. 
– Ett medielandskap i ständig förändring och ett ökat fokus på ständig närvaro har skapat nya behov hos våra kunder. I tät dialog med dem har vi därför utvecklat ett helt nytt erbjudande med fokus på snabbhet, kostnadseffektivitet och kvalitet. Vi ser stora möjligheter för flexibel och snabb produktion, såväl för digitala som för vissa tryckta medier, säger Bjarte Eide, vd för M&C Saatchi Stockholm, i en kommentar.

Chef för M&C Saatchi GO blir Kristin Tysk som arbetat på MullenLowe Brindfors i 14 år. Där ansvarade hon för kunddialog och produktion för kunder som BMW, Trygg Hansa, Bredbandsbolaget och Telenor.
– Ambitionen är att leverera på tvärs och stödja kunder och projekt som kräver kortare framförhållning, flexibilitet och kostnadseffektiva lösningar utan att skilja på nya eller traditionella kanaler. Vi har fått en riktig rivstart, så det känns som att det finns en enorm efterfrågan på nytänk inom produktion, säger hon.